19 Haziran 2011 Pazar

İşli Güçlü (!) Kadınlar

Onlar her yerdeler. Senin benim çevremde onlar var. Elini sallasan ellisi. Şimdiye kadar da tanıyordum da hepsini, daha çok algılar oldum bakmak yerine görmeye odaklanınca. Algıda saplantı diyorum buna şimdi, saplandım konuya çıkamıyorum.

O kadınlar. O kadar çok işleri var, o kadar çok sorumlulukları, gün yetmiyor almaları gereken kararlara. Yönettikleri işler var, yönettikleri insanlar. Aileleri gurur duyuyor onlarla. Anneleri arkadaşlarına anlatırken kızlarının başarılarını gözleri parlıyor. Onların da gözleri parlıyor başarıyla kapatılan her proje sonrası. İmzalarını atarken o büyük işlere, gurur duyuyorlar kendileriyle.

O kadınları hiç o adamların yanında gördünüz mü? Mutlaka gördünüz ama gözlerine baktınız mı? Hepsi aynı bakıyor aslında. Nerde görsem tanıyorum ben bakışlarından. Kalabalık içinde, o adamlara bakarken, o adamları güle oynaya karıştıkları ortamlarda gözleriyle takip ederken hepsi aynı bakıyor. Karanlık bakıyorlar, tedirgin, korkulu, üzgün, mutsuz bakıyorlar. Ama hep aynı hırsla, gündüz o iş anlaşmasını yaparken gözlerindeki aynı hırsla.

O adamlar o kadınları o kadar iyi tanıyor ki! Aslında benim bunca zamanda görmeyi öğrendiğimi onlar baştan beri görüyor. O kadınları ne kadar aşağılarlarsa, ne kadar hor görürlerse, o kadınların onlara o kadar çok bağlanacaklarını, her defasında daha da alttan alacaklarını, bir cüretkarlığı daha yalamadan yutacaklarını o kadar iyi biliyorlar ki! İşte tam da bu nedenle aslında o adamlar bu kadar vurdum duymazlar, cüretkarlar. Tam da bu nedenle o adamlar her kadına sahip olmaya çalışıyor ve her kadını "o kadınlardan" yapmaya çalışıyorlar.

Genç yaşta başka tercih sunulmadan evlendirilen, hiçbir sosyal hakkı olmadan yaşayıp da sonunda göze alıp, devlete sığınıp, sığınma evinin kapısında kocası tarafından öldürülmeyi göze alan kadınlar kadar cesareti yok "o kadınlar"ın. Çünkü kocaman hırsları var onların. Kendilerine acıyacak, hatta tüm kadınlara zarar verdiklerini görmelerine engel olacak kadar büyük hırsları var. Kendilerini yiyip bitirecek kadar büyük.

İş hayatında egemenliklerini ispatlamak için acımasızlıklarını büyütürken, o adamlara sahip olmak için zavallılıkları büyüyor içlerinde. Kadınları aşağılıyor o kadınlar, o adamların sayısı gittikçe artıyor. Doğa ana müdahale edemiyor.

Onların yüzünden sevdiğime "seni özledim" diyemiyorum. Hatta yasımı tutamıyorum sanki ağlarsam onlara yaklaşacağım!

Kadehimi, sağlıklı yaşandığı için sağlıklı şekilde biten gururlu ilişkime kaldırıyorum. Sağlığınıza işli güçlü kadınlar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder